Klimatyzacja w samochodzie – jak serwisować?

Obecnie bardzo wiele aut ma klimatyzację, a stan tych układów klimatyzacji jest różny, bo ludzie różnie ją serwisują i zazwyczaj o częstotliwości serwisowania tego układu decyduje to czy właściciel samochodu ma na ten cel pieniądze. Jednym słowem klimatyzacja to nie tylko nabijanie jej odpowiednią chemią, ale też i odgrzybianie oraz wymiana pewnych elementów. Rzecz jasna znacznie częściej serwisowane są te układy klimatyzacji, które jako używane trafiają do samochodu miejskiego, który pierwotnie nie posiadał takiego układu. Takie auto miejskie dostaje już dość wiekowy układ klimatyzacji ze starą sprężarką. Jego zakup to minimalny wydatek i zazwyczaj jest to wydanie pieniędzy na te dwa, trzy lub cztery sezony. Przez ten czas zbiera się na konkretniejszy samochód z fabrycznym układem klimatyzacji. No i rzecz jasna niewiele się inwestuje w autko miejskie, które ma zainstalowaną używaną klimatyzację tylko po to by była. Dlatego serwisuje się ją tylko tak by działała.

Inaczej serwisuje się klimatyzację w tym lepszym samochodzie, bo na ten lepszy samochód właściciel oszczędzał kilka lat i dlatego w przypadku klimatyzacji stawia na kompletny serwis. Mowa tu o wymianie czynnika chłodzącego, odgrzybianiu, wymianie części uszczelnień oraz filtra kabinowego. Tego typu serwis klimatyzacji w samochodzie jest tym bardziej kosztownym, ale jeśli już ma się lepszy samochód to nie można oszczędzać. No bo w tym starym autku miejskim na klimatyzację wydawało się niewiele, bo był to stary układ i stare auto. W przypadku lepszych opcji trzeba się zdecydowanie bardziej pilnować, bo wielu z nas chce odsprzedać auto z wzorowo serwisowanym układem klimatyzacji, po to by uzyskać znacznie lepszą cenę wtedy gdy wymienia się auto na inny, ciekawszy model. Wtedy warto popisać się autem z serwisowanym układem klimatyzacji, bo to podwyższa jego cenę i co najistotniejsze zyskujemy wtedy więcej pieniędzy. Istotnym jest też i to, że dość wielu sprzedających nie robi serwisu układu klimatyzacji przed sprzedaniem auta, bo myślą, że to się nie opłaca, ale prawdą jest też i to, że gdy więcej detali jest dopracowanych, to tym mniej potencjalny kupujący może utargować z ceny.

dwadzieścia − dziewiętnaście =